سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با سینی کابل و انواع آن

سینی کابل برق وظیفه نگهداری کابل های برق در پروژه های برق رسانی را برعهده دارد. استفاده از سینی کابل و نردبان کابل سبب زیبایی مجموعه و جلوگیری از در هم ریختگی کابل و گره خوردن آن ها می شود. امروزه سینی کابل مشبک کاربرد بسیاری در میان کاربران دارد. این تجهیزات از جنس ورق های استیل و گالوانیزه تولید می شوند که جهت افزایش دوام و استحکام آبکاری می شود. آبکاری سینی ها به دو روش گرم و سرد صورت می گیرد.

سینی کابل

  1. سینی کابل گالوانیزه گرم: از سینی کابل گرم اغلب در محیط هایی با میزان رطوبت بالا و امکان زنگ زدگی استفاده می شود.
  2. سینی کابل گالوانیزه سرد: سینی کابل سرد اغلب در محیط های سر بسته مانند سوله ها و انبارها مورد استفاده قرار می گیرد.

سینی کابل ها توسط دستگاه های CNC پانچ می شوند. این حفره ها در کف سینی ایجاد می شوند و وظیفه گردش هوا و جلوگیری از جمع شدن آب بر روی سینی را برعهده دارند.
سینی گالوانیزه برق توسط دستگاه خم اتوماتیک، خم می شود. این لبه ها به صورت 2 خم، 4 خم و 6 خم می باشند. با افزایش خم ها، مقاومت سینی نیز افزایش می یابد.

اتصالات سینی کابل

برای اینکه سینی ها بتوانند کنار یکدیگر قرار بگیرند و به هم متصل شوند، از اتصالاتی استفاده می شود. نردبان کابل نیز زیرمجموعه سینی قرار می گیرد که اغلب در کابل کشی های عمودی کاربرد دارد.
 در ادامه به معرفی انواع اتصالات سینی کابل خواهیم پرداخت:

  1. زانویی سینی کابل
  2. خم سینی گالوانیزه برق
  3. رابط سینی کابل برق
  4. سه راهی و چهار راهی سینی کابل
  5. نبشی های مخصوص سینی

انواع سینی کابل

سینی گالوانیزه برق براساس المان های مختلفی تقسیم بندی می شود:

  • براساس عرض سینی: سینی کابل 5 سانتی، 10 سانتی، 20 سانتی، 30 سانتی، 40 سانتی، 50 سانتی، 60 سانتی و ... در بازار موجود است. هرچه عرض سینی افزایش یابد، تعداد کابل بیشتری می تواند بر روی آن قرار بگیرد. در برخی از موارد، تولیدکننده سینی کابل این محصول را با عرض مورد نیاز مشتری نیز تولید می کند.
  • براساس ضخامت ورق: ضخامت سینی ها از 0.5 میلی متر تا 2.5 میلی متر متغیر است. سینی کابل هایی که عرض کم تری دارند، از ضخامت کمتری نیز برخوردار هستند. هرچه ضخامت سینی گالوانیزه کابل افزایش یابد، تحمل آن بابت نگهداری وزن کابل نیز بیشتر می شود. تمامی سینی ها براساس استاندارد سینی کابل تولید و عرضه می شوند.

محاسبه قیمت سینی کابل

محاسبه قیمت سینی کابل توسط تولیدکنندگان و مراکز فروش سینی کابل صورت می گیرد. هرچه ضخامت و عرض سینی افزایش یابد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. عواملی مانند برند، جنس ورق، عرض، ضخامت، نوع آبکاری، گالوانیزه بودن و یا نبودن و ... در قیمت یک سینی اثرگذار است.

خرید سینی کابل

از برترین برندهای این محصولات می توان به سینی کابل تبریز، راک، تک، سپکو و ... اشاره کرد. سایت راندنو مرجع بزرگ کالاهای برقی است. با مراجعه به آن می توانید لیست قیمت سینی کابل را مشاهده کرده و با تولیدکننده و نمایندگی سینی کابل تهران و دیگر نقاط به طور مستقیم و بدون واسطه در ارتباط باشید.